Regeneracja układu pneumatyki

Prowadzenie firmy zajmującej się transportem na duża skalę, wymaga przede wszystkim posiadania odpowiednich pojazdów dostawczych. Z reguły będą one wyposażone w układ pneumatyki, zapewniający funkcjonalność pojazdu. będziemy mieć przecież do czynienia z samochodami z windą tylną, która usprawnia rozładunek i załadunek cięższych i bardziej gabarytowych towarów. Do tego dochodzą różnorodne siłowniki w tego typu pojazdach, jak i ewentualnie system hamulcowy, napędzany sprężony powietrzem, oparty o pneumatyczne zaciski hamulcowe.

Regularne sprawdzenie stanu pneumatyki.

Bardzo ważnym elementem wywierającym wpływ na żywotność stanu pneumatyki w pojazdach samochodowych, będzie tutaj regularne, bieżące kontrolowanie stanu technicznego całego układu przez pracownika obsługującego w danym dniu pojazd. W końcu nikt nie wychwyci lepiej problemów z pojazdem niż kierowca, który jeździ nim codziennie rozwożąc towary do klientów. Będzie on mógł od razu wychwycić jakiekolwiek problemy z hamulcami, z wydłużającą się drogą hamowania, czy też z pracą siłowników napędzających windę tylną. W takich sytuacjach powinien natychmiast reagować i zgłaszać swoje spostrzeżenia, co powinno być podstawą do przeprowadzenia wnikliwej kontroli stanu technicznego albo na własnych warsztatach, albo też na warsztatach zewnętrznych. Z reguły zresztą, najlepszym rozwiązaniem będzie automatyczne odstawienie pojazdu na serwis, gdzie przeprowadzona zostanie wnikliwa kontrola gwarantująca znalezienie problemu i jego likwidacja.

Problemy z pneumatyką

Z reguły najczęstszą przyczyną ewentualnych problemów z układem pneumatyki w pojazdach dostawczych, będą uszkodzenia osuszacza powietrza. Jest to element układu, odpowiadający za obniżenie poziomu wilgotności sprężanego powietrza do poziomu w graniach 15%, który uznawany jest w tym przypadku za absolutnie bezpieczny. bardzo ważną kwestią będzie tutaj jednak to, aby regeneracja pneumatyki w samochodzie dostawczym została przeprowadzona przez odpowiednio doświadczonych mechaników, bowiem w przeciwnym razie, można doprowadzić tylko do pogorszenia sytuacji. Oczywiście posiadając podstawową wiedzę i umiejętności w tym zakresie, oraz odpowiednio wyposażony warsztat firmowy, możliwe będzie realizowanie procesów regeneracji poszczególnych elementów układu pneumatyki we własnym zakresie, co także dodatkowo obniży nam koszty.

Podsumowanie.

Reasumując, musimy pamiętać o tym, aby zwrócić szczególną uwagę na bieżącą kontrolę stanu technicznego naszego pojazdu z wyczuleniem na układ pneumatyczny. W każdym bowiem przypadku wczesne wychwycenie ewentualnych nieprawidłowości w pracy, będzie przekładać się na możliwość ograniczenia kosztów naprawy danego elementu układu. Im zaś dłużej pojazd będzie eksploatowany z niesprawnymi podzespołami, tym większe uszkodzenia będą się pojawiać, a skończyć się może koniecznością wymiany poszczególnych elementów, co zawsze pociąga za sobą zdecydowanie najwyższe koszty.

Dodaj komentarz