Kobiety kochają kosmetyki

Kto najbardziej lubi różnego rodzaju kremy, maści, tusze do rzęs, balsamy do ciała czy wszelakie inne kosmetyki, mówiąc najogólniej? Oczywiście, że są to kobiety i wszyscy to wiemy doskonale. Nie trzeba nikogo przekonywać o tym, ze to właśnie przedstawicielki płci pięknej najczęściej odwiedzają drogerie i potrafią między półkami stać godzinami zastanawiając się nad tym, który tym razem krem do rak zakupić i który szampon będzie lepszy do włosów farbowanych. Kobiety godzinami potrafią stać również przy stoisku z perfumami, z przeróżnymi zapachami, chociaż po kilku przetestowanych zapachach na ciele kobiety nie ma już miejsca, które nie pachniałoby różnymi zapachami. Nie da się jednak zaprzeczyć temu, że drogeria to chyba ulubiony sklep każdej kobiety. I to właśnie na przykładzie branży kosmetycznej warto przedstawić problem badań rynkowych, bo taki problem dziś istnieje i dobrze, gdyby wszyscy konsumenci (a tymi jesteśmy przecież wszyscy) się w porę o tym dowiedzieli.

Problem dotyczy nas wszystkich

Problem badań konsumenckich dotyczy nas wszystkich. Ktoś mógłby w tej chwili zadać pytanie z jakiej racji dotyczy on wszystkich, ale właśnie przed chwilą odpowiedź na to pytanie została udzielona – dlatego, że wszyscy jesteśmy konsumentami i podobnie jak wszyscy jesteśmy ludźmi i dotyczą nas problemy związane na przykład z naszą planetą, ta samo dotyczą nas problemu konsumenckie, ponieważ jesteśmy nimi wszyscy. Dobrze nam z tym, nikt z nas nie narzeka nja to, że oprócz przynależności płciowej czy zawodowej dotyczy go również przynależność do grupy konsumenckiej, która, nomen omen, jest grupą niezmiernie liczną. Warto by się jednak naprawdę zainteresować problemami tej grupy, a badania konsumenckie z pewnością taki właśnie problem stanowią. Największym problemem jest to, że nie każde badanie rynku cieszy się zainteresowaniem konsumentów, a to oznacza mniej więcej tyle, że nie każde badanie rynku w ogóle daje adekwatne rezultaty i miarodajne wyniki. Takie badania muszą bowiem zgromadzić rzesze konsumentów, którzy chętnie odpowiedzą na zadawane im w ankietach, badaniach telefonicznych czy też badaniach przeprowadzanych w zupełnie innej formie pytania.

Niestety, problem polega na tym, ze mało ludzi bierze udział w takich badaniach mimo tego, że często organizacją badań zajmuje się profesjonalna agencja, o której więcej poczytać można na biostat.com.pl. Czy badania są monotonne? Konsumenci niestety często odpowiadają, że tak, co nie jest zbyt pocieszające, ale warto się nad tą uwagę dobrze zastanowić i wziąć ją sobie do serca. Tak powinni zrobić pracownicy agencji badawczych, bo mogliby wówczas zadbać o jakąś inną, ciekawszą formę badań. Może wtedy więcej osób brałoby w nich udział i może po prostu rynek i poszczególne jego branże rozwijałyby się zdecydowanie szybciej, a na tym powinno zależeć nam wszystkim – bo wszyscy, jak zostało to powiedziane już na początku, jesteśmy konsumentami.

Dodaj komentarz