
Jak skutecznie zając się pozycjonowaniem własnej strony?
7 maja, 2015Pozycjonowanie własnej strony internetowej wcale nie jest takim trudnym I nieosiągalnym zajęciem, jakby się to mogło pozornie wydawać, aczkolwiek niezbędna będzie tutaj podstawowa wiedza w tym zakresie, oraz oczywiście sporo czasu na prowadzenie działań we własnym zakresie. Przede wszystkim trzeba będzie skutecznie działać, korzystając z ogólnodostępnej wiedzy zawartej w sieci na wielu serwisach, oraz na blogach pasjonatów tematu SEO, którzy bardzo chętnie piszą wszelkiego rodzaju wywody w tym temacie. Dzięki tej wiedzy oraz pewnym umiejętnościom możliwe jest całkiem skuteczne wypromowanie własnej witryny i osiągnięcie przyzwoitych wyników w SERP-ach, a co za tym idzie, w przypadku gdy dysponujemy wolnym czasem, można spróbować samodzielnie zająć się pozycjonowaniem własnej strony internetowej.
Spis treści, czyli co w artykule
Od czego zacząć?
W pierwszej kolejności powinniśmy dość precyzyjnie określić zakres słów kluczowych, dla których prowadzona będzie kampania pozycjonowania. Muszą one oddawać charakter i treść naszego serwisu, oraz być powiązane z usługami czy też produktami które sprzedajemy. Dopiero kiedy mamy przygotowaną listę słów (można tutaj posiłkować się narzędziem Gogle Keyword Planner), będziemy mogli przystąpić do konkretnego działania przy pozycjonowaniu.
Optymalizacja serwisu.
Najważniejszym etapem będzie optymalizacja serwisu pod kątem poszczególnych, ustalonych wcześniej słów kluczowych. Jest to zagadnienie dość ważne – bardziej szczegółowo opisane tutaj – http://www.innveo.pl/podstawowe-dzialania-w-pozycjonowaniu-stron/, toteż warto zajrzeć aby przekonać się, jak wiele pracy kosztować będzie nas optymalizacja serwisu internetowego dla poszczególnych słów kluczowych. Oczywiście w tekście znajdziemy także odniesienia do innych artykułów w sieci, dzięki czemu będziemy mogli jeszcze bardziej poszerzyć naszą wiedzę. Generalnie można powiedzieć, iż optymalizacja strony dla konkretnego zestawu słów kluczowych to połowa naszego sukcesu, zaś druga połowa to…
Link building.
Czyli zdobywanie wartościowych linków przychodzących do naszej domeny, które stanowią jeden z najbardziej istotnych czynników, wpływających na pozycje witryny w wynikach wyszukiwania Gogle.pl. Rzecz jasna trzeba będzie znaleźć odpowiednie miejsca w sieci, w których takowe linki będzie można umieścić, aczkolwiek trzeba robić to z głową, bowiem bardzo często za niewłaściwe linki Gogle potrafi nałożyć na stronę karę w postaci filtra ręcznego, co niestety jest bardzo trudne, kłopotliwe i czasochłonne do usunięcia. Musimy więc pamiętać o tym, aby pozyskiwać linki tylko z pewnych źródeł, z bezpiecznych stron, o uznanym już w Gogle autorytecie. Z sieci znajdziemy sporo wszelkiego rodzaju informacji na ten temat, dzięki czemu bez trudu powinniśmy dość szybko znaleźć miejsce na pierwsze wartościowe linki.
A może pozycjonowanie zlecić firmie?
Oczywiście też jest to dobrym rozwiązaniem, pod warunkiem, że dysponujemy wolnymi środkami finansowymi. Z całą pewnością firma zajmująca się pozycjonowaniem stron zrobi to lepiej od nas przez wzgląd na bogate doświadczenie, tak więc można wziąć tę kwestię jak najbardziej pod uwagę.
Ja tam zdecydowanie wolę pozycjonowanie zlecić zewnętrznej firmie. Nie mam na to czasu, aczkolwiek jeśli ktoś ma czas i chęć by się czegoś nowego nauczyć, to jak najbardziej, można spróbować swoich sił, tym bardziej, że w sieci można znaleźć sporo poradników w tym temacie. Sam trochę poczytałem, nawet zajrzałem w ten z linku i muszę powiedzieć, że jest całkiem dobry. Dzięki temu teraz przynajmniej mam podstawową wiedzę o pozycjonowaniu, przez co tez mogę w pewnym sensie kontrolować to, co robi firma, której zlecam prace związane z pozycjonowaniem. Tak więc na pewno warto się dokształcić, nawet jeśli sam się tym nie będę zajmował. Dobrej wiedzy nigdy za dużo, szczególnie w e-biznesie.