Jak skutecznie podnieść pozycje w wynikach wyszukiwania?

Jak skutecznie podnieść pozycje w wynikach wyszukiwania?

2 maja, 2024 0 przez Infopress

Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania organicznego Google, to podstawa jeśli chodzi o prowadzenie biznesu w sieci. Należy więc regularnie monitorować pozycje strony, oraz dbać o to, aby stawała się ona coraz wyższa. Chodzi o to, iż dobre pozycje w wynikach wyszukiwania są kluczowe dla sukcesu wielu firm i witryn internetowych. Szczególnie dziś, kiedy praktycznie wszyscy korzystamy z Internetu i jest on pierwszym źródłem informacji o różnych produktach i usługach. Warto więc zrozumieć, dlaczego wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest istotna i jak można ją skutecznie poprawić.

Po co nam w ogóle dobre pozycje w wynikach wyszukiwania?

Dobre pozycje w wynikach wyszukiwania mają wiele korzyści, m.in.:

  • zwiększenie widoczności i rozpoznawalności marki – im lepsza pozycja strony na konkretne zapytania, tym większe prawdopodobieństwo sprzedaży produktów oraz usług;
  • przyciągnięcie większej liczby potencjalnych klientów lub czytelników – wysokie pozycje przyciągają odbiorców – użytkowników, którzy z dużym prawdopodobieństwem ą zainteresowani zakupem produktu bądź też usługi;
  • budowanie zaufania i wiarygodności w oczach użytkowników – jeśli strona utrzymuje wysokie pozycje na zapytania w konkretnej branży, użytkownicy darzą ją większym zaufaniem i sami zaczynają ją polecać innym użytkownikom, jako źródło wartościowych informacji;
  • konkurencyjna przewaga nad innymi firmami lub witrynami w branży – większość użytkowników po wpisaniu zapytania nie przegląda zbyt dużo stron. Raczej skupiają się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Dopiero kiedy nie znajdą zadowalających informacji mogą przejść na kolejne strony.

Czynniki wpływające na widoczność strony firmowej w wynikach wyszukiwania

Algorytm przy ustalaniu pozycji stron bierze pod uwagę wiele czynników. Możemy jednakże wyróżnić te, które w najistotniejszy sposób wpływają na ocenę danej strony, a tym samym na jej pozycje w wynikach wyszukiwania organicznego Google. Do najważniejszych czynników zaliczać więc będziemy:

  • jakość treści i ich zgodność z zapytaniami użytkownikówoptymalizacja treści na stronie jest podstawą, aby algorytm wyszukiwarki mógł ją prawidłowo zakwalifikować i wysoko ocenić pod względem przydatności dla użytkowników;
  • struktura i optymalizacja techniczna strony – dobrze przeprowadzona optymalizacja strony pod względem technicznym, sprawia, iż strona szybko się ładuje i jest wygodna w użtkowaniu, co przekłada się na wyższą ocenę w oczach algorytmu wyszukiwarki Google;
  • linki zwrotne (backlinki) i ich jakość – umiejętnie realizowany link building pozwala robotom wyszukiwarek trafiać na stronę z różnych miejsc w Internecie, co przekłada się na podniesienie oceny strony;
  • częstotliwość aktualizacji zawartości strony – algorytm wyszukiwarki Google lepiej ocenia strony, na których regularnie pojawia się nowa treść, lub przynajmniej jej aktualizacje;
  • szybkość ładowania strony – czyli wspomniane już przy optymalizacji technicznej zagadnienie, wpływające na komfort użytkowania strony internetowej.

Metody poprawy widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google

W zasadzie w powyższym akapicie omówiliśmy jednocześnie metody realizacji poszczególnych działań mających na celu osiągać wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania organicznego co przekłada się na większy ruch na stronie. Jeśli zaś chodzi o konkretne działania, to trzeba będzie im poświęcić zupełnie odrębny artykuł, bowiem jest to zbyt szeroka i rozległa wiedza, aby zmieściła się w krótkim tekście. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj zaś pozyskiwanie linków zwrotnych czyli link building, któremu poświęcimy odrębny artykuł, a póki co odsyłamy do zaprzyjaźnionego serwisu, który w dużym stopniu poszerza wiedzę na ten temat.

Wiedza w pigułce zaś na temat link buildingu, oraz innych pojęć seo, znaleźć można w specjalnie przygotowanym słowniku pojęć SEO, do którego przejrzenia i korzystania serdecznie namawiamy wszystkich właścicieli stron, którzy samodzielnie zajmują się pozycjonowaniem swoich witryn.

Darmowe narzędzia SEO do pomiaru efektywności działań

W celu pomiaru efektywności działań SEO można skorzystać z darmowych narzędzi, takich jak Google Analytics, Google Search Console, czy też narzędzia do badania słów kluczowych, np. Google Keyword Planner. Do tego dochodzą jeszcze narzędzia płatne, przy czym warto powiedzieć sobie, iż jeśli prowadzimy działania dla jednej tylko witryny firmowej, raczej nie jest to działanie optymalne. Korzystanie z płatnych narzędzi ma sens jedynie w przypadku agencji SEO, lub dużych serwisów i przedsiębiorstw, które mogą sobie pozwolić na wydatek rzędu kilkudziesięciu, czy też nawet kilkuset dolarów miesięcznie.

Najważniejsze zagrożenia w toku pozycjonowania strony i sposoby na ich marginalizację

Podczas pozycjonowania strony możemy także zupełnie niechcący osiągnąć efekty przeciwne do zamierzonych. Są one efektem pewnych działań, takich jak: nadmierna optymalizacja treści (keyword stuffing, niskiej jakości linki zwrotne czy też kary ze strony wyszukiwarek nakładane za niestosowanie się do wytycznych dla webmasterów. Aby je zminimalizować, należy unikać nieuczciwych praktyk z kręgu black hat seo i regularnie monitorować efektywność działań.

Podsumowanie

Aby osiągnąć więc dobre pozycje w wynikach wyszukiwania musimy poświęcić sporo czasu, wiedzy i zasobów. Jest to jednak koniecznością, bowiem dobre pozycje są kluczowe dla sukcesu w Internecie. Właściwe zrozumienie czynników wpływających na widoczność strony oraz skuteczne wykorzystanie dostępnych narzędzi SEO może przynieść znaczące rezultaty. Ważne jest również unikanie nieuczciwych praktyk i regularne monitorowanie zmian w środowisku online.