Akcja serwisowa obejmująca samochody BMW

Globalizacja na rynku motoryzacyjnym to zarówno obecność wielu europejskich marek poza Starym Kontynentem, jak również wspólne komponenty wykorzystywane w wielu modelach. Pierwszy aspekt pozwala na większą indywidualizację z punktu widzenia konsumenta, druga zaś może oznaczać podobne problemy z jakością samochodów sprzedawanych przez konkurujące koncerny.

Problem nie tylko koreański

Europejskie marki premium na dwóch najbardziej rozwiniętych technologicznie rynkach azjatyckich uznawane są za szczególnie godne polecenia. Mimo że w Japonii czy Korei Południowej dominują modele rodzimych producentów, także premium, to posiadanie choćby BMW to jeszcze większy prestiż i sposób na wyrażenie indywidualności. Wyższe oczekiwania to także zwiększona świadomość konsumentów. Niepokojące sygnały o usterkach w samochodach BMW i ryzykiem pożaru pojawiały się w koreańskich mediach do 2017 czy 2018 roku. Wtedy to bawarski producent podjął decyzję o wezwaniu do naprawy przeszło stu tysięcy sprzedanych w Korei Południowej samochodów. Usterka związana z nieprawidłowym, działaniem zaworu EGR była usuwana bezpłatnie i w trybie natychmiastowym. Dzięki temu akcja serwisowa BMW pozwoliła marce zachować dobre imię na wymagającym rynku koreańskim.

Sygnały z odległej Azji dotarły także na Stary Kontynent, gdzie duży odsetek sprzedaży należy do samochodów z jednostkami wysokoprężnymi. Silniki diesla z racji konieczności spełniania coraz surowszych norm emisji szkodliwych gazów, zwłaszcza tlenków azotu, muszą być wyposażane w dodatkowe układy. Jednym z nich jest zawór EGR (ang. Exhaust Gas Recirculation) – dzięki któremu część spalin ponownie wędruje do układu dolotowego, gdzie następnie stanowi składnik mieszanki paliwowo-powietrznej. Pracujące w szczególnych warunkach zawory EGR muszą być wykonane z należytą starannością. Jednak niekiedy wskutek błędów konstrukcyjnych ulegają szybkiemu zużyciu. I tak stało się w przypadku silników diesla BMW o pojemności 2,0 i 3,0 litra, montowanych w autach na rynki azjatyckie i europejskie.

Także Europa

Akcja serwisowa BMW objęła też Stary Kontynent. Po dogłębnej analizie z rynku koreańskiego włodarze bawarskiej firmy podjęli decyzję, że w Europie także występuje ryzyko awarii EGR. Stąd w każdej Autoryzowanej Stacji Obsługi można sprawdzić po numerze VIN, czy dany model jest na ryzykownej liście i następnie dokonać bezpłatnej wymiany mogącego sprawiać problemy podzespołu. Co ważne, akcja serwisowa BMW obejmuje też samochody niebędące na gwarancji oraz kupione poza krajem użytkowania. To szczególnie istotne na polskim rynku, gdzie gros BMW zostało sprowadzonych z zagranicy jako pojazdy kilkuletnie. Dowiedz się więcej na: https://motoryzacja.wnp.pl/europejska-akcja-przywolawcza-bmw-obejmie-324-tys-samochodow,328360_1_0_0.html

Dodaj komentarz